HAVANA

Si, ja fa un mes que vam partir, però no he tingut l’oportunitat de asseure i reviure aquest gran viatge! Durant aquest viatge he anat fent un diari que intentaré retransmetre en la mesura del possible.

Dia 0 – 12.11.2018

Es vol va ser bastant tranquil tenint en compte que teníem al costat jugadors de la selecció de la república dominicana que anaven a jugar a Cuba (ara bé tots vivien a Espanya!)..vam arribar a l’Habana a les 20:20h… no va ser fins casi ben bé 2 hores que no sortíem per la porta on ens esperava la mare d’una amiga de Cala Ratjada. Allà va ser on vam veure quin era el ritme cubà del que tothom parla!

En arribar a casa, vam estar xerrant amb sa dona on vam estar allotjats [Casa Tania] i vam anar a dormir prest, perquè el dia següent havíem quedat a les 7 des dematí!

Dia 1 -13.12.2018

A les 7h mos havien “citat” per berenar a ca seva (Ivon, mare de la amiga). Per berenar ens vam trobar: un bol amb fruita: plàtan, pinya, cafè (expresso i sense llet, desprès vam veure que llet en tenen poca…) i 2 ous fregits!! TOMA YAA!!!  Això si que es començar es dia bé! Jejeje Tot va ser molt bo!

N’ Ivon mos explicava que hi ha dos tipos de llicència per llogar una habitació a cases particulars actualment, i que ella ara només pot llogar a cubans, així que tenia dues professores que havien vingut per un congrés allotjades a ca seva, i ens van tractar com a unes més de casa seva. Vam estar xerrant a casa cada àpat que férem a ca n’Ivon.

Damunt les 10h (casi 3h desprès!!) vam decidir anar a comprar targeta per dir que havíem arribat i canviar dobers. Amb això, que mirant i xerrant, mos vam “perdre”  i… això va ser sa nostra perdició!!!

El tio no riu ni a la de tres!!

Vam trobar un jove en Rafael, era equatorià i cubà, li vam demanar on podríem trobar sa tenda per comprar i BONOOO no se va desferrar en tot lo dia! Mos va acompanyar per tot i a una velocitat impressionant!  Fins i tot me vaig escaldar!!  Vam visitar es carreró de Hammel, després altre carreró d’una cooperativa artesanal que treballaven es ferro i tal, mos aturarem a fer es nostro primer mojito! J També vam veure sa Catedral, sa Plaza de las Armas, es Capitolio i es Malecon , en resum tota havana vieja en temps record.

Amb en Rafael vam quedar el dia següent per anar a ballar i per fer una volta amb es cotxo d’època, però per aquell dia va ser suficient i vam decidir anar a descansar. A les 19.30h havíem quedat per sopar a casa de na Ivon. Pensàvem que soparíem tots plegats, però no va ser així, només érem noltros dues que sopàvem!  Mos va fer arròs amb camarons (gambes allà), però sa gent no va aturar d’entrar i sortir d’aquella cuina, sa seva filla, ses professores que s’allotjaven, es seu homo…expressions com “ Me entiendes… Ya tu sabe”  van ser ses més sonades!  Vam riure una bona estona!  Na Ivon es total!  Totes elles son d’armas tomar! Mos contava histories de quan ses seves filles estudiaven, i bé!  Mare meveta!! Tot ella era divertit, els gestos, sa mirada! Mou els ulls com na Marujita Diaz! Jejejej

Dia 2 – 14.11.18

L’endemà tornarem a casa de la Ivon per berenar, això si, vam dormir un poquet més! Aquesta vegada es menú va ser un bocata de jamón i formatge!  Es troços feien un dit de gruixat!! Jejeje allà se venen per peces, no llescats com aquí!! Vam tarda casi 1 hora en sortir d’aquella casa, xerrant i cotorrejant!

Vam tornar a baixar a l’Havana vieja a peu!  Vam anar a visitar el Museu de la Revolució i tornar a voltejar altre vegada, entrarem a sa Fototeca de Cuba, a un mercadet de llibres antics que havíem vist de lluny es dia anterior, arribarem a sa Plaza vieja, vam entrar per totes ses tendetes que vérem, etc.

Per dinar, vam tirar de guia i acabarem a una trattoria que feia cap de cantó a un carreronet!  Va ser boníssim!!  No m’ho esperava mai!  Es cambrers a més molt simpàtics i amables amb tothom!

Amb tot això se mos feren les 15h, hora on en teoria havíem quedat per anar a Ballar a la Casa de la Música amb en Rafael, però vam decidir no anar-hi, ja que es vespre havíem quedat per sopar i tal, i se mos feia una muntanya! L’avisarem com vam poder!

Vam decidir anar a descansar un poc, dúiem encara algo de jetlag! Mos va costar molt despertar-nos però havíem quedat per anar a sopar i bé férem un esforç tremendo!  Menú…pollastre amb arròs! J  i desprès de sopar na Neylen (sa filla) mos havia de dur a sa Fabrica del Arte. Per anar cap allà, ella va aturar a un cotxe i sort que anàvem amb ella, perquè era lluny i no crec que haguéssim arribat!  Quan arribem a sa porta, estava tancat! Es taxista mos va dur desprès a altre bar, el Kingbar i res, férem uns beures i desprès anàrem a sa discoteca, (era bar, restaurant, disco tot en un)! No férem molt tard, però tornarem a peu!! Jajajajaj

Dia 3  – 15.11.18

És el darrer dia a Havana i vam dir de fer sa nostra, fa dos dies que havíem arribat i entre uns i altres no te deixen fer res!!  Vam dir d’anar a berenar a fora, i vam veure per Internet o sa guia, al Birki que feien berenars, va ser boníssim!!  Desprès de berenar, vam tornar a nes Capitolio on es lloguen els cotxes d’època!  Vam llogar un Pontiac del 56 descapotable i de color rosa!! Tot i que es dia no acompanyava (feia mal temps, vent) i per tant no vam poder fer es Malecón, ens ho vam passar molt bé!  Vam fer el tour, fins a la plaça de la Revolució i hem tengut de tot, fins i tot vam haver de treure sa capota!

Desprès amb necessitat de Internet vam anar a fer un mojito a s’Hotel Inglaterra, on sempre hi ha musica en viu!

Vam quedar amb en Manuel allà, i amb ell, varem  anar a nes cafè Paris i desprès a veure es seu germà a altre barri de l’Havana, a prop de l’avenida de los presidentes. Sa casa semblava en ruïnes però era molt gran, i …deven tenir duros, perquè crec que fins i tot tenien ninyera!  Amb en Manuel anàrem a sopar a l’Havana Blues. Jo vaig provar es pollastre amb curry i n’Angels un emperador Canciller ( un llom d’emperador rebossat a l’estil Gordon Blue). Desprès de sopar anàrem a descansar a casa, i clar, ens va pegar un bajon…. impressionant!  Vam haver d’agafar forces i més forces per activar-nos i anar a la Fabrica del Arte Cubano.

Aquesta lloc com bé diu, és una antiga Fábrica reutilitzada per diferents coses, com a sala d’exposicions, de concert, de teatre, música en viu, dj, bars, etc!  Tenen programació de dilluns a dijous i cada hora hi ha alguna activitat!  Va ser super xulo!!

De l’Havana m’emporto el que he comentat abans, sa seva manera de ser, son molt oberts, sa música, aquesta decadència que hi veus, però que a la vegada la fa autentica.

Son gent honrada i super culta, però també tots et venen un discurs, el que et xerra et dirà que es molt honrat, que no confiïs, que alerta amb que et timin, i jo em demanava… de ningú excepte tu, no?, si dius que tots son honrats, perquè hem dius que alerta amb els timos.. jejeje en resum, que tots son iguals, i que com per tot, en aquest sentit millor no fiar-te!! J

Aquí abaix aniré deixant els contactes i llocs on vam estar:

Casa Tania Cejas: Valle 204 Apto 302 Plaza de la revolución. La Habana. En aquest cas, vam estar molt bé, però no era el que esperàvem!